۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 1005875

️وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه تعداد معلمی که در این سه سال جذب شد به اندازه ۳۰ درصد کل معلمان‌ است گفت: ما فقط امسال، ۱۲۹ هزار نفر را جذب کردیم این در حالی است که در این دوره ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد.

آینده در مدرسه و کلاس درس ساخته می‌شود

رضا مراد صحرائی در آیین افتتاح دوره توانمند سازی معلمان‌ جدید استخدام آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به اینکه معلمی عشقی است به بلندای تاریخ افزود: معلمی اگر با عشق درونی همراه نباشد اثر گذاری ویژه‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز ما معلمان از هم بیش از کتاب‌ها می‌آموزیم ادامه داد: آینده ساخته نمی‌شود مگر در مدرسه و کلاس درس و معلم؛ آموزش و پرورش هر کشوری جایی است که آینده آن کشور را ترسیم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استثنائی در اصلاح ساختار و جذب معلم کارهای ارزشمندی انجام داد گفت: اگر مدیری آینده نگر باشد به آموزش و پرورش توجه ویژه خواهد کرد.

صحرائی اظهار کرد: تعداد معلمی که در این سه سال جذب شد به اندازه ۳۰ درصد کل معلمان‌ است. ما فقط امسال، ۱۲۹ هزار نفر را جذب کردیم.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه فرهنگیان به مسیر اصلی خود وارد شده است گفت: اجرای رتبه بندی قول شهید رئیسی بود که انجام شد. کار مهم دیگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود. سند تحول بنیادین سندی مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است. امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه دارد. پیام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که تحول در مدرسه شکل می‌گیرد.
تقسیم کار ملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه قیمت ما در آینده به میزان توجه امروز ما به آموزش و پرورش است گفت که آموزش و پرورش به یک گفتمان تبدیل شده است و در این دوره ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد.

صحرائی ادامه داد: باشگاه دانش‌پژوهان جوان در این دوره احیا شد و چیزی قریب ۷۰ مدال توسط المپیادی ها کسب شد. همچنین سمپاد احیاء و سازمان تعلیم و تربیت کودک نیز تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای تاثیر قطعی امتحانات نهایی، امروز دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های برتر سهم بیشتری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.